Subscribe via: RSS

Ginger Snap5 – “Against the Days”

Posted on 14 November 2017

Ginger Snap5 – “Against the Days”

Format: (Album) CD, Digital
Skivbolag: Dependent Records
Releasedatum: 20 oktober 2017
Genre: Futurepop, electropop
Bandmedlemmar: Roman Soroka, Olexiy Pavluk
Land: Ukraina
Recensent: Alexander Johansson

 

HemsidaFacebookTwitterLast.fmSpotifyDiscogsSoundcloudReverbnationBandcamp

(English version below)

Autotunad speedsynth från Ukraina

Det är givetvis ett svaghetstecken att de inledande två låtarna efter ouvertyren “Ouvertune”Ginger Snap5:s nya album “Against the Days” är hämtade från det tidigare albumet “Snapped by You” (2013). Men nu är det som det är och “Break Me Down” och framför allt “Polaris” smattrar på lika bra som förra gången det begav sig och “Waiting for…”, som också var med förra gången, är fenomenal och plattans bästa spår.

Numera huserar Ginger Snap5 under tyska Dependent Records paraply och med bättre promotion har de redan lyckats lägga sig på en sjätteplats med albumet på DAC-listan. Odessa-födda Roman Saroka har till det nya albumet gjort managern Olexiy Pavluk till bandmedlem så Ginger Snap5 är numera en duo. Musikaliskt har det inte inneburit någon förändring. Ginger Snap5 kör vidare med en synthig trance i högt tempo med autotunad sång och samma gälla synthslingor som de gjort sen starten 2004. Det är som en dekokt av Daft Punk, Mind.in.a.Box och Mr Kitty med NHL-hockeyhispiga synthslingor. Soundet är modernt och flera av låtarna är fräschare än den mesta synthpopen jag recenserar. Själva kallar de stilen för electro storm.

I “November Song” känns det som om Ginger Snap5 gjort ett försök att gräva lite djupare i sitt uttrycksregister, något jag efterlyste när jag recenserade “Snapped by You” 2013. Står man ut med den ukrainskklingande engelskan, som jag själv har en hatkärleksrelation till sen jag av misstag såg ryske Dima Bilan göra “Never Let You Go” i Eurovisionsfestivalen 2006 (nä, jag vill inte prata om det), så gillar man sannolikt “Against the Days”“Digital Wrath” är en fin och rivig poplåt, “Beyond the Line” är ännu bättre, nästan som en Lustans Lakejer-låt för vårt dekadenta 2010-tal. Mellannumren, “Conscious – Interlude 2” och inledande “Ouverture” håller högsta klass och helt i paritet med småstyckena på Moskwa TV:s “Dynamics and Discipline” (1985) och mästerverket “In This Place Forever” (1996) av Mesh. Allra bäst är dock riviga “Waiting for…” (det säregna uttalet av ”hide”, det låter som ”schajd” kommer plåga rättrogna anglofiler men en sådan är ju tack och lov inte jag) och suveräna “Pieces of Regret”. Det är speedsynth på nivån obetydligt under Boytronics “Luna Square” (1983) och Bronski Beats “Hit That Perfect Beat” (1986).

Bäst låtar: “Waiting for…”, “Pieces of Regret” och “Digital Wraith”

Tracklist

01. Ouvertune (02:00)
02. Break Me Down (04:18)
03. Polaris (05:20)
04. Digital Wraith (04:55)
05. Save You (Interlude 1) (02:29)
06. November Song (04:08)
07. Beyond The Line (05:31)
08. Distant Star (04:33)
09. Waiting For… (05:11)
10. Conscious (Interlude 2) (02:48)
11. Pieces Of Regret (05:02)
12. I Disappear (04:57)
13. Final Rowing (04:55)

(English version below)

Clever speed synth from Ukraine

It’s obviously a weakness when the two songs after the overture on Ginger Snap5’s new album “Against the Days” comes from their previous album “Snapped by You” (2013). But “Break Me Down” and above all “Polaris” patters as good as before and “Waiting for…”, also from the last album, is the best song on the album and clearly phenomenal.

Ginger Snap5 was recently signed by German Dependent Records and the new album has hit sixth place last week on the DAC list and I believe Dependent will be able to promote Ginger Snap5 in the best way possible. Odessa born Roman Saroka has now made the manager Olexiy Pavluk to a band member wich now makes Ginger Snap5 is now a duo. That did not change anything musically. Ginger Snap5 still produce a fast synth pop trance with autotuned song parts and the same clear melodies since the beginning in 2004. They combine a pretty original mix of Daft Punk, Mind.in.a.Box and Mr Kitty with NHL arena melodies. They call their style electro storm. The sound and atmosphere is very synth wave contemporary and most songs are actually better than most of the synth pop I review.

In “November Song” they seem to go deeper with their artistic ambitions, something I complained about when I reviewed “Snapped by You” in 2013. If you can stand the Ukrainian or Russian English pronunciation from Saroka, I happen to enjoy it after accidentially watching Dima Bilan’s “Never Let You Go” in the Eurovision Song Contest 2006 (no, I do not want to talk about it), you will certainly enjoy “Against the Days”. The song “Digital Wrath” is a fine and swinging pop song, “Beyond the Line” is even better but “Waiting for…” is clearly the best song on the album (if you can live with “hide” sounding like “shaid”, I can). The inbetween songs, “Conscious – Interlude 2” and opening “Ouverture” hold the highest grade and are equal to the lovely small pieces of art that Moskwa TV’s had on “Dynamics and Discipline” (1985) and Mesh on their masterpiece “In This Place Forever” (1996). The exquisite “Pieces of Regret” is speed synth on a level insignificantly below Boytronic’s “Luna Square” (1983) and Bronski Beats’ “Hit That Perfect Beat” (1986).

Best songs: “Waiting for…”, “Pieces of Regret” and “Digital Wraith”

Share Button

Comments are closed.

Klubb död

Ginza

Poponaut.de

Radio Virus

Nordhausen-Schallplatten

Storming the Base

Elektrophoto

Our Flickr Photos - See all photos

Related sites